
1 

ტელეკომპანია პოსტ TV-ის მიერ 

TV პირველზე გასული 

ჟურნალისტური გამოძიების 

თაობაზე  

პასუხი მოთხოვნილი 

დოკუმენტებით 

10 ივნისი, 2020 

უპირველეს ყოვლისა, ჩვენი ამოცანა არ არის ჩავერთოთ ვიწრო პარტიული 

ინტერესებისა და დავალებების გარკვევა-განხილვაში, რომელიც პოსტ TV-ის 

ეთერიდან მომდინარეობს. მიუხედავად იმისა, თუ რამდენად დამაჯერებელი და 

ავტორიტეტულია ჩვენთვის ამათუიმ ტელევიზიის მიერ მომზადებული 

საინფორმაციო შეტევები, თავს ვალდებულად ვთვლით მათი მაყურებლის წინაშე 

ნათელი გავხადოთ ფაქტები, რომელიც ჩვენთვის არის ცნობილი და რომელზეც 

ორგანიზაცია სამოქალაქო იდეას თავმჯდომარე საუბრობს სიუჟეტში. იმედს 

ვიტოვებთ, სიმართლის ძიებაში მყოფი ტელევიზია პოსტ TV სათანადოდ გააშუქებს 

ჩვენს მიმართვას.  

აქვე, ინტერესის არსებობის შემთხვევაში, ვთავაზობთ თანამშრომლობას, 

ვინაიდან შემდეგი კვირების განმავლობაში, სამოქალაქო იდეა კიდევ ძალიან ბევრ 

ამბავს ახდის ფარდას იმ ჩინური კომპანიების შესახებ, რომლებიც საქართველოში 

საქმიანობენ და მუდმივად თავის მართლება რომ არ მოუწიოთ მზად ვართ ყველა 

დოკუმენტი გავუზიაროთ. 

თქვენ დოკუმენტებს ითხოვთ. 

არავითარი პრობლემა. არ მიფიქრია რომ ჟურნალისტური გამოძიება 

საპროკურორო დასკვნა უნდა ყოფილიყო, თუმცა ყველა სიტყვა, რომელსაც ჩვენ 

ვამბობთ ამ სიუჟეტში და როგორც დაგპირდით, კიდევ ძალიან ბევრს ვიტყვით 

შემდეგი თვეების განმავლობაში, იმ ჩინური კომპანიების შესახებ რომელთან 

პარტნიორობაც საქართველოს მთავრობამ და საპარტნიორო ფონდმა აირჩია, ყოველი 

სიტყვა ფაქტებით არის გამყარებული.  

მაშ ასე, 

1. ერთადერთი სიმართლე, რომელიც პოსტ ტივის სიუჟეტშია არის ის, რომ

პირველი ხელშეკრულება სინოჰიდროსთან ქართული ოცნების მოსვლამდე

დაიდო და აქ პოსტ TV მართალია. თუმცა, ეს არ ათავისუფლებს ქართული

ოცნების შესაბამის თანამდებობის პირებს არავითარი პასუხისმგებლობისგან.



 2 

2. პოსტ TV-ის პირველი ტყუილი: ჩვენ არსად არ გვითქვამს, რომ საქართველოს 

მთავრობა ვინმემ 37 მილიონით დააჯარიმა. ასეთი ბრალდება TV პირველის 

სიუჟეტში არ არსებობს.  

სიუჟეტში საუბარია იმაზე, რომ სინოჰიდროს მიერ ინიცირებული დავა 

მიმდინარეობს და შესაბამისად, არსებობს ალბათობა, დიდი ჯარიმა 

დაგვაკისრონ. თავად სიუჟეტის ავტორიც ადასტურებს ამას და შესაბამისად, 

სრულიად გაუგებარია ტას დაობს პოსტ TV, ტყუილი სად არის? კიდევ 

ერთხელ, ტვ პირველის სიუჯეტში მხოლოდ ის არის ნათქვამი, რომ 

მიმდინარეობს დავა და პოსტ ტივის სიუჟეტშიც ეს დადასტურებულია.  

 

3. პოსტ TV-ის მეორე ტყუილი, თავად სინოჰიდროს შესახებ: 

 
a. სინოჰიდროს რა თქმა უნდა საპატიო ადგილი აქვს სხვადასხვა 

საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების დოკუმენტებსა და შავ 

სიებში. ამის დასტურად იხილეთ მსოფლიო ბანკის ოფიციალური 

დოკუმენტი 

http://documents.worldbank.org/curated/en/330521476191334505/pdf/INT-

FY16-Annual-Update-10062016.pdf , აფრიკის განვითარების ბანკის მიერ 

სინოჰიდროს გაშავების შესახებ იხილეთ აქ 

https://www.herald.co.zw/afdb-blacklists-sinohydro/ ასევე წაიკითხეთ აქ 

https://business.inquirer.net/217467/chinese-company-banned-by-world-

bank-bags-ph-infrastructure-project.  

ეს დოკუმენტები და კიდევ ასობით სტატია საერთაშორისო მედიაში 

ვინმეს რომ წაეკითხა დღეს სხვა ვითარება გვექნებოდა გზების 

პროექტზეც და დანახარჯებზეც. 

 

http://documents.worldbank.org/curated/en/330521476191334505/pdf/INT-FY16-Annual-Update-10062016.pdf
http://documents.worldbank.org/curated/en/330521476191334505/pdf/INT-FY16-Annual-Update-10062016.pdf
https://www.herald.co.zw/afdb-blacklists-sinohydro/
https://business.inquirer.net/217467/chinese-company-banned-by-world-bank-bags-ph-infrastructure-project
https://business.inquirer.net/217467/chinese-company-banned-by-world-bank-bags-ph-infrastructure-project


 3 

 
სხვათაშორის, ის არ არის ერთადერთი ჩინური კომპანია, 

რომელსაც საქართველოში გზების კონტრაქტები აქვს და შავ სიაში ყავს 

მსოფლიო ბანკს. ასევე იხილეთ შესაბამისი მასალა 23-ე ბიუროს შესახებ 

- https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2019/06/05/world-bank-

group-debars-china-railway-construction-corporation-ltd-and-two-

subsidiaries  

b. პოსტ TV რომ იტყუება ეს მინისტრი ცქიტიშვილის განცხადებებითაც 

https://droa.ge/?p=31748  დასტურდება და საავტომობილო გზების 

დეპარტამენტის ყოფილი ხელმძღვანელის ბატონი სეთურიძის 

ინტერვიუთიც https://www.versia.ge/2013-07-31-11-22-56/item/5577-

რატომ-გადადგა-საავტომობილო-გზების-დეპარტამენტის-უფროსი, 

რომელებიც სულაც არ უარყოფენ არც შავი სიის ფაქტს და არც 

პრობლემებს. უბრალოდ არ მოქმედებენ  კანონის მოთხოვნების 

შესაბამისად.  
 

სამწუხაროა, რომ ამხელა რესურსების მქონე ტელევიზიამ და ამასობაში 

ჟურნალისტმა, რომელიც პრეტენზიას აცხადებს რომ ტყუილში გვამხილა ვერ 

მოაგნო იმას, რასაც ზუსტად 4 წამი სჭირდება ნორმალური სიჩქარის 

ინტერნეტის პირობებში.  

 

4. თანამდებობის პირები, რომელთა ინტერესებზეც ვსაუბრობთ სიუჟეტში.  

a. პირველი, სიუჯეტში საუბარია „ჩინური კომპანიები რომლებიც 

საქართველოში მუშაობენ“ და არა მხოლოდ სინოჰიდროზე.  

b. თავად სინოჰიდროში რომ გზების დეპარტამენტის მაღალი 

თანამდებობის პირები და სატენდერო კომისიის წევრები გადავიდნენ 

სამუშაოდ, ამას ზემოთ ნახსენებ ინტერვიუში ბატონი სეთურიძეც 

ადასტურებს. ამის შესახებ დამატებით ინფორმაცია იხილეთ აქაც, 

https://ipress.ge/new/gza-romelits-tadzramde-ar-migviqhvans-sagzao-

proeqtebis-shavi-khvrelebi-zhurnalisturi-gamodzieba/  

c. ღარიბაშვილთან დაკავშირებით საუბარია კომპანია CEFC-ზე და 

სიუჟეტში დასახელებულია სწორედ ეს კომპანია. ჩვენ ვამბობთ რომ 

პრემიერობიდან წასული ღარიბაშვილი დაინიშნა კომპანიაში, იხილეთ 

https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2019/06/05/world-bank-group-debars-china-railway-construction-corporation-ltd-and-two-subsidiaries
https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2019/06/05/world-bank-group-debars-china-railway-construction-corporation-ltd-and-two-subsidiaries
https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2019/06/05/world-bank-group-debars-china-railway-construction-corporation-ltd-and-two-subsidiaries
https://droa.ge/?p=31748
https://ipress.ge/new/gza-romelits-tadzramde-ar-migviqhvans-sagzao-proeqtebis-shavi-khvrelebi-zhurnalisturi-gamodzieba/
https://ipress.ge/new/gza-romelits-tadzramde-ar-migviqhvans-sagzao-proeqtebis-shavi-khvrelebi-zhurnalisturi-gamodzieba/


 4 

აქ https://1tv.ge/news/irakli-gharibashvili-chinetis-konglomeratis-cefc-

regionuli-proeqtebis-martvis-kompaniis-sametvalyureo-sabchos-mrchevlad-

dainishna/ რომელიც მსოფლიოში ერთერთ ყველაზე დიდ თაღლითად 

არის გამოცხადებული.  

 
იხილეთ აქ, https://www.reuters.com/article/us-rosneft-cefc/chinas-cefc-

investigation-hits-9-billion-russian-oil-deal-idUSKBN1GY1VO ამაში თავად 

დარწმუნდებით, ბუნებრივია თუ დაინტერესდებით. CEFC-ის 

დანაშაულებრივი საქმიანობა დოკუმენტურად დადასტურებული და 

დეტალურად აღწერილი გვაქვს ჩვენს წინა კვლევაში და იხილეთ აქ 

https://sinopsis.cz/en/georgias-china-dream-cefcs-last-stand-in-the-caucasus/  

 

https://1tv.ge/news/irakli-gharibashvili-chinetis-konglomeratis-cefc-regionuli-proeqtebis-martvis-kompaniis-sametvalyureo-sabchos-mrchevlad-dainishna/
https://1tv.ge/news/irakli-gharibashvili-chinetis-konglomeratis-cefc-regionuli-proeqtebis-martvis-kompaniis-sametvalyureo-sabchos-mrchevlad-dainishna/
https://1tv.ge/news/irakli-gharibashvili-chinetis-konglomeratis-cefc-regionuli-proeqtebis-martvis-kompaniis-sametvalyureo-sabchos-mrchevlad-dainishna/
https://www.reuters.com/article/us-rosneft-cefc/chinas-cefc-investigation-hits-9-billion-russian-oil-deal-idUSKBN1GY1VO
https://www.reuters.com/article/us-rosneft-cefc/chinas-cefc-investigation-hits-9-billion-russian-oil-deal-idUSKBN1GY1VO
https://sinopsis.cz/en/georgias-china-dream-cefcs-last-stand-in-the-caucasus/


 5 

d. ძალიან სიღრმეებში რომ არ წავიდეთ, კორუფციის ერთ ერთი ყველაზე 

გავრცელებული განმარტება უპირატესობის მინიჭებაა. შესაბამისად, 

ბატონ ჩხარტიშვილზე საუბრისას სრულიად საკმარისია საქართველოს 

მთავრობის გვერდებზე განთავსებული ოფიციალურ ფოტო მასალას 

გადავხედოთ და მიუკერძოებელი ადამიანისთვის ყველაფერი ნათელი 

გახდა პრიორიტეტულ წვდომაზე, უპირატესობის მინიჭებასა და 

სპეციალური სტატუსით აღჭურვაზე. ერთად დალაგებული და 

აღწეროილი იხილეთ აქ, https://www.facebook.com/notes/tinatin-

khidasheli/ჩინეთის-დახურულ-ბიზნეს-ჩემპიონატში-ჩხარტიშვილი-

ლიდერობს/10155599392110988/  

e. რაც შეეხება ბატონ საგანელიძეს, ის „საპარტნიორო ფონდის“ 

აღმასრულებელი დირექტორია და იმავდროულად, 2016 წლიდან 

ჩინური კომპანია Huahe International-ის მიწვეული მრჩეველ-

კონსულტანტია. ამ ფაქტს საპარტნიორო ფონდშიც ადასტურებენ, რაც 

ასევე შეუძლია გადაამოწმოს პოსტ TV-მ.  

 

კიდევ ერთხელ მივმართავთ ნებისმიერ ტელევიზიას, რომ ჩვენ მზად ვართ 

თანამშრომლობისთვის, მათ შორის საჭიროების შემთხვევაში online ძიებასა და 

კვლევებში დახმარებისთვისაც და კითხვების არსებობის შემთხვევაში 

შეუძლიათ მოგვმართონ. განსაკუთრებით პოსტ TV-ის ერთ-ერთ წამყვანთან 

ჩვენი ორგანიზაციის თავმჯდომარეს მრავალწლიანი თანამშრომლობის 

გამოცდილება აქვს და სხვა ტელევიზიებში წლების განმავლობაში მის მიერ 

გაკეთებული ჟურნალისტური გამოძიების სიუჟეტები სწორედ ჩვენი 

ორგანიზაციის ხელმძღვანელის მიერ მოძიებულ და დოკუმენტურად 

დადასტურებულ მასალებს ემყარებოდა ხოლმე.  

ჩვენ დღესაც ისე ვმუშაობთ, როგორც წლების მანძილზე:  

-  ყველა სიტყვის უკან მტკიცებულება დგას; 

- ღია ვართ მედიასთან თანამშრომლობისთვის.  

 

 


